دستگاهای کنترل بیسیم NERCI

انواع ریموت کنترل ها را می توانید اینجا بیابید.

دستگاهای کنترل بیسیم NERCI

انواع ریموت کنترل ها را می توانید اینجا بیابید.

گزارشکار مرکز کنترل موتورها (MCC)

امروز برای همراهان سایت، مطلبی با عنوان گزارشکار مرکز کنترل موتورها (MCC) که فایل آن به صورت ورد (word) می باشد، برای دانلود قرار داده شده است. امروزه در هر کارخانه ی صنعتی از اساسی ترین عوامل تولید استفاده از انرژی برق می  باشد . بنابراین در کارخانه ی مس سرچشمه هم از انرژی برق به طور گسترده استفاده میشود از جمله موارد استفاده می توان به الکتروموتورهای سه فازه وتکفاز ونیز هیدروموتورها اشاره کرد .از آنجایی که عملکرد این موتورها باید به طور دائم زیر نظر باشد بنابراین در هر قسمت کارخانه محلی به نام مرکز کنترل موتورها (motor control center) که مخفف آن MCC میشود. هر MCC از چندین باکس تشکیل شده که این باکسها خود به چندین mcc کوچک که هر کدام مربوط به یک موتور میباشد تقسیم میشوند به این شکل که چندین موتور را ساپورت می کنند.

ساختار mcc:

هر mcc تشکیل شده از یک مدار فرمان که این مدار فرمان شامل تعدادی فیوز، یک کنتاکتور که با برق ۱۱۰ولت کار می کند ، یک ترانس کاهنده ۳۸۰/۱۱۰ که برق کنتاکتور را تامین می کند و یک رله آورلود که کار محافظت موتور را بر عهده دارد  و در آخر یک ترمینال که خروجیها به آن وصل می شوند در پایین نقشه مدار فرمان این mccها ترسیم شده در بالا ساختار mcc هایی شرح داده شد که از زمان راه اندازی کارخانه تابه حال مورد استفاده قرار می گرفتند. اما در طرح توسعه ی کارخانه که پیش بینی شده به علت افزایش حجم کار به منظور کنترل و حفاظت موتورها از یک یک سیستم جدید استفاده شده ماژولهایی توسط شرکت ایران تابلو  به این منظور طراحی شده که تقریبا همان کارکرد را دارند اما قدری پیشرفته تر است.

فهرست گزارشکار مرکز کنترل موتورها (MCC)…

مقدمه

ساختار MCC

ساختار ماژولهای جدید (طرح توسعه)

ساختار رله

ترانسهای اندازه گیری جریان CT

نوع  سربندی موتورها

سیستم کنترل دور موتورهای AC

کنترل دور به وسیله کنترل ولتاژ

کنترل دور توسط کنترل فرکانس

کنترل دور به وسیله کنترل ولتاژ و کنترل فرکانس به صورت همزمان

کنترل سرعت از طریق کنترل جفت قطب

نقش یا وظیفه MCC ها

نقشه ها و محل استقرار پمپ ها

این گزارشکار توسط آقای علی جمالی پاقلعه برای سایت ویکی پاور ارسال شده است.

منبع اصلی :  www.wikipower.ir

 دانلود مستقیم :    دانلود گزارشکار مرکز کنترل موتورها (MCC)

 دانلود کمکی :   دانلود گزارشکار مرکز کنترل موتورها (MCC)

 رمز عبور فایل :  www.wikipower.ir

 حجم :    ۲٫۹۱   MB

 اشتراک گذاری شده توسط : ویکی پاور


دانلود پروژه الکترو موتورهای القایی و عیب یابی آنها

در این پست یک پروژه راجع به الکترو موتورهای القایی و عیب یابی آنها برای دانلود شما عزیزان در سایت قرار داده شده است. فایل این پروژه به صورت پاور پوینت (ppt) می باشد. یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ایده کلی این است که وقتی که یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در یک موتور استوانه‌ای ، روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیرویی است که به فاصله‌ای معین از محور روتور به روتور اعمال می‌شود، می‌گردد.

اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) روتور و بخش ثابت استاتور خوانده می‌شود. روتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. گر چه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط بکار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین، هر کدام از بخشهای روتور یا استاتور می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند.

الکتروموتورها

الکتروموتور وعیب یابی آن:

موتور های الکتریکی (آسنکرون-یونیورسال-قطب چاکدار) عیب یابی ورفع عیب موتور های مذکور. موتور ها مهمترین اجزایی هستند که در لوازم برقی گردنده بکار می روند. موتور ها انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

الکتروموتورها را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

۱- موتورهای آسنکرون

۲ – موتورهای یونیورسال

۳- موتور با قطب چاکدار

فهرست مطالب پروژه الکترو موتورهای القایی و عیب یابی آنها…

مقدمه

تئوری ماشین های الکتریکی

تئوری ماشین های الکتریکی – واژگان

واژگان سیم پیچ ها

انواع موتورهای الکتریکی

مشخصات الکتروموتور ها

کلاس عایق بندی در الکتروموتور ها

انواع حفاظتها طبق استاندارد دین ۴۰۰۵۰

مکانیزاسیون نگهداری و تعمیرات الکتروموتور ها با معرفی نرم افزار ” دستیار ”

فاکتورهای مهم در کارآیی و عملکرد الکتروموتورها

ولتاژ الکتروموتورها

فرکانس الکتروموتورها

ارتفاع الکتروموتورها

الکتروموتور وعیب یابی آن

دسته بندی الکتروموتورها

عیب یابی قطعات برقی الکتروموتورها
عیب یابی قطعات مکانیکی الکتروموتورها
روشهای مختلف راه اندازی موتورهای آسنکرون
معیارهای انتخاب الکترو موتورها
موتور القایی AC فاز شکسته
موتور القایی با استارت خازنی
موتورهای AC القایی با خازن دائمی اسپلیت
موتورهای AC القایی استارت با خازن/ کارکرد با خازن

منبع اصلی :  www.wikipower.ir 

      رمز عبور فایل :  www.wikipower.ir

      حجم :  ۱٫۶۷  MB

      اشتراک گذاری شده توسط : ویکی پاور

——-p———o———–w———-e———r———

آموزش نقشه خوانی موتورهای الکتریکی و مدارات برق صنعت

مطلبی که امروز آماده شده است مربوط به آموزش نقشه خوانی موتورهای الکتریکی و مدارات برق صنعت می باشد. این آموزش توسط مرکز آموزش شرکت فولاد کاویان آماده شده است. در این آموزش نقشه خوانی به آشنایی با حروف، علایم و استاندارد تجهیزات و وسایل برق صنعتی – درجه حفاظت تابلوها و وسایل برقی دوار در برابر نفوذ آب و اجسام – پلاک خوانی و روش نصب موتورهای DC – نصب استاندارد موتورهای الکتریکی AC – پلاک خوانی و روش نصب موتورهای AC – روشهای نصب موتورهای DC – سایز فریم موتورهای استاندارد – رژیم های کاری الکتروموتورهای DC و AC – آشنایی با روش های نقشه خوانی نقشه های مدارات فرمان و قدرت در برق صنعتی – راه اندازی نرم و کنترل دور در موتورهای AC به روش V/F – مدارات قدرت و فرمان یک دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری – مشخصات و مدارات قطع و وصل چند دستگاه کلید فشار قوی و تجهیزات وابسته – مدارات قدرت و فرمان چند دستگاه باطری شارژر – بررسی مدارات قدرت و فرمان چند دستگاه UPS – شماره گذاری رله های حفاظتی و المان های برقی براساس کد ANSI – رله های حفاظتی موتورهای الکتریکی می پردازد.

منبع اصلی :  www.wikipower.ir

 دانلود مستقیم :   آموزش نقشه خوانی موتورهای الکتریکی و مدارات برق صنعت

 دانلود کمکی :     آموزش نقشه خوانی موتورهای الکتریکی و مدارات برق صنعت

 رمز عبور فایل : www.wikipower.ir

 حجم : ۱۲٫۵۳ MB